Dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Grdzz

Blijf op de hoogte en volg Gerda & John

23 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 4 Jamestown -San Francisco.
De dag begon met een geweldig ontbijt. Tezamen met 5 van de 13 groepsleden aan de ontbijttafel. We hebben wat afgelachen om JanPieter, ėėn uit onze groep. Hij is ook leerkracht en was zo verschrikkelijk verstrooid dat ik 's avonds nog buikpijn had van het lachen om zijn uitspraken op verkeerde momenten.
Om 9.00 uur reden we weg voor een rit door de "golden hills of California".
Om 9.30 uur al een koffiestop bij Starbucks in Stockton, toe als we waren aan echte koffie.
Daarna weer opstappen en een rit langs de industrie van California, bedrijven ėn land- en tuinbouw.
Vele fruitbomen, wijngaarden en maïsvelden zijn we gepasseerd om uit te komen bij ons lunchpunt: Discovery Bay in Union Point. Uiteraard een hoog hamburger-gehalte, zolangzamerhand weten we niet beter.
Na de lunch: op naar San Francisco, óver de Golden Gate Bridge.
Eerst over de Oakland Bay Bridge, een mooi groot, grijs, ijzeren gevaarte, vergelijkbaar qua uiterlijk met de spoorbrug bij Zwolle.
Daarna naar een uitkijkpunt voor de Golden Gate. Het fotomoment. Echter, per jaar ligt de Golden Gate 300 dagen in mist gehuld, zo ook vandaag.
Dan er maar over. Filmcamera aan, fototoestel in de aanslag en daar gingen we.
Wát een moment, echt ge-wel-dig.
De Golden Gate Bridge is een 3,3 km lange hangbrug die leunt op ijzeren kabels van een meter dik. Van de mist merk je niets als je erover rijdt.
Nu waren we ook meteen in San Francisco, langs veel Victoriaanse huizen door de stad die er op kaart uitziet als een grid. Allemaal rechte straten en blokken.
Na een half uur, door goede en wat minder goede buurten gereden, kwamen we aan bij ons Motel. Nette, eenvoudige kamers.
'S avonds de stad in, naar little Italy. Italiaans (risotto) gegeten bij "Mona Lisa", daarna nog naar een saloon met een liveband.
Met 15 personen in onze eigen pick-uptruck terug naar het motel. De truck biedt eigenlijk plaats aan 9 personen, de overige 6 zaten in de laadruimte. Lachen, grappen, grollen en over elkaar heen rollen was het resultaat. Opbrengst: we waren weer wat dichter bij elkaar gekomen als groep.
Morgen: een rustdag in de tour, San Francisco onveilig maken.

• 25 Juli 2013 - 19:59

Annette:

San Fransisco, de stad van de hoogte en dalen qua wegen, van de trammetjes , van Monk, de tv serie en natuurlijk de Golden Gate Bridge. Jammer dat ie in de mist lag. Als ik jullie was ging ik met zo'n leuk trammetje om de stad te bezichtigen, ziet er op tv tenminste altijd erg gaaf uit. Of scheuren over de bulten met de motor, hup, wielen van de grond.. Wordt vast een mooie rustdag. Veel plezier en kussies. Annette