Dag 7 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Grdzz

Blijf op de hoogte en volg Gerda & John

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 5 San Francisco
Vandaag uitgeslapen tot half 8!
Om 9 uur kregen we een retourticket voor de metro naar downtown San Francisco.
We arriveerden daar om 10 uur, John en ik zijn meteen Starbucks ingedoken voor goede koffie en een lekker broodje.
Om 11 uur verzamelde de rest van de groep zich daar ook en konden we eindelijk Chinatown onveilig maken.
Viel zwaar tegen, het is het best te vergelijken met de souvenirswinkels in Benidorm.
Ook het "eten op straat" vaak te zien in Amerikaanse series en films, was ver te zoeken.
Even verderop was de cable-car, de world-famous treintjes die van Chinatown naar Fishermen's Wharf rijden.
Dat traject is een best end lopen, dus wilden we het treintje wel bedwingen. Totdat we de wachtrij zagen: 1 1/2 uur; de prijs: 12,50€ pp.
We vonden plotsklaps wandelen een gezonde bezigheid en gingen op weg. Viel reuze mee, we waren er in 15 minuten.
Fishermen's wharf is de toeristische, historische haven van San Francisco. Pier 39 is een winkelcentrum met horecagelegenheden. Leuk om door te lopen.
We hebben er een Clamp Chowder genomen, snert-achtige roomsoep in een uitgehold broodje. Heerlijk, ook als het 7$ kost ;-).
Na wat slenteren wilden we wel weer terug, toch proberen om terug wel het treintje te pakken. Weer dezelfde wachtrij, zoniet nog langer.
Bewegen is goed voor een mens, dus lopend terug.
Maar dat bleek één van onze minder goede ideeën, het was up-hill (had ik de heenweg niet als dusdanig opgemerkt) en 7 heuvels van zo'n 18%.
Na een half uur waren we nog enigszins fit terug en besloten we Macy's in te gaan.
Dit bleek een luxe op V&D gelijkend warenhuis, een prachtig 8 verdiepingen tellend gebouw midden op Union Square. Op de 6e was een restaurant, waar we met een spectaculair uitzicht een heerlijke burger hebben gegeten.
Aansluitend naar de metro gelopen, had ik nog net genoeg puf voor, na de metro het hotel in, waar we vervolgens in slaap viel vóórdat we het kussen raakten.
Morgen om 5.45 uur op! We rijden vanaf 7.00 uur naar Redwoods State Park, naar de Sequoia bomen.

• 27 Juli 2013 - 13:46

Annette:

Wat een geweldige belevenis, die reis van jullie. We zijn echt stikjaloers! Als we ooit nog eens rijk(er) worden, gaan wij ook die kant van de wereld bekijken. Flink sparen dus. Kussie An