Dag 15 - Reisverslag uit Philema, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Philema, Verenigde Staten van Gerda & John Verheijen-Pluim - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Grdzz

Blijf op de hoogte en volg Gerda & John

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Philema

Dag 13 Snipperdag in Las Vegas.
We woke up in Vegas!
Maar niet op de tijd die we met de groep hadden afgesproken. We zouden om 9 uur ontbijten, dus 8 uur opstaan. Alsof ik naar mijn werk moest, gaf ik de wekker een lichte doch duidelijke tik: nog effe snooze svp. Dit Amerikaanse model herkende mijn tik niet en deed er het zwijgen toe. Om 10.10 uur werd ik opnieuw wakker, John sliep nog steeds.
Loom onder de douche gestapt, daarna John eens wakker gemaakt (is toch een aanslag op een mensenlijf hoor, een woestijn) en heerlijk licht ontbeten bij "onze" Starbucks.
In the D is geen gratis wifi, bij Starbucks wel en het ontbijt is even duur. In principe zit een ontbijt niet bij de overnachting in, in de USA.
Vervolgens eens plannen gemaakt voor de rest van de dag. John wilde graag naar de Harley-vestiging. Ik ook wel, vooropgesteld dat ik dat mooie roze jasje mocht. Dat mocht van John, vooropgesteld dat hij dat mooie casual jackje mocht. Dat mocht van mij. Wat is het leven van ons toch ongecompliceerd.
Met de taxi een schamele $23. Daarna met de taxi naar Trader Joe's, een afscheidscadeau voor de tourleiders kopen. $20 voor de taxi, de wijn was goedkoper. Daarna met de taxi ($18) naar Luxor, yes, it all happens in Vegas. Luxor is een hotel annex casino annex winkelstraat, geheel in Egyptische stijl aangekleed. Compleet met Cheops, Ramses, sfinxen en een piramide.
We hebben er rondgedwaald, gegeten en een taxi (35$) naar ons hotel genomen.
Ik was 2 dagen achter met de blog, dus naar Starbucks om te schrijven en te zenden. John ondertussen heerlijk mensen kijken, bij tijd en wijle mij van nieuwe koffie voorzien en internettend op een bankje in de schaduw.
Ons hotel ligt aan Fremont, de vroegere strip van Vegas. Op Fremont gebeurt van alles: elke avond een liveband, mensen die zich uitdossen als indiaan, chippendale, bunny, spiderman, Michael Jackson, Marilyn Monroe of Elvis.
Ik wilde wel met de indiaan op de foto, echter John zei dat hij geen $20 op zak had, gelet op de vorige fotoshoot met Anka in Rome ;-)
Indianen komen overigens ook voor in Arizona, ze leven in reservaten.
Ik verwacht eigenlijk dat zij de bergen in Amerika van namen hebben voorzien.
Uit mijn boekenkennis van Arendsoog ( Karel Noë/Nowé? ) weet ik me nog te herinneren dat de stamoudste de namen van de nieuwgeboren indianenbaby's bedacht. Zag hij een witte veer, dan kreeg het kind de naam Witte Veder, zag hij een beer, dan ging het kind Grote Beer heten, zag hij 2 parende honden, dan.........
Zo ook de bergen hier. De eerste berg die we tegenkwamen was een hoop rood steen; de berg heette RedRock. Vervolgens zagen we een witte berg en ja hoor, een bordje met White Mountain. Zo kwamen we nog tegen Long Mountain, Muddy Mountain, Flat Mountain (inderdaad met een platte, vlakke top) en bij de meren: Blue Lake, Wet Lake (die had ik kunnen verzinnen) en Deep Lake. I rest my case.
Nadat de blog klaar was nog heerlijk geslenterd, genoten van Vegas en elkaar, in de wetenschap dat dit echt de laatste avond was.
Morgen een lange trip (Long Trip(-; ), van 24 uur voor de boeg, naar huis.
Over die trip zal mijn laatste verhaal gaan.
Eerst maar weer eens slapen, morgen om 4.30 uur op.

• 02 Augustus 2013 - 23:49

Anka:

Hey komiek, leuk dat je er nog even revereert aan onze fotoshoot in Rome......voorlopig hebben we er prachtige foto's aan overgehouden!
    En John had genoeg gehad aan $5, want dat was je kwijt geweest als je met Elvis Presley en Marilyn Monroe op de foto was gegaan! Dat heb ik nl gedaan!!! Hihi......kompleet met boa!
    Heerlijk hè, zo'n dagje samen scharrelen door de wereldstad Las Vegas!
    Je kijkt je ogen uit. Dus.....jij hebt nu die mooie roze motorjack?! Gááf! En John ook een prachtig jacky! Prachtig mooi aandenken aan deze heel byzondere vakantie!
    Ik hoop dat jullie een goeie vlucht hebben en een veilige thuiskomst!!!
    Hoop jullie snel weer te zien!
    Liefs, Anka

• 02 Augustus 2013 - 23:56

Annette:

Hahaha, wat zijn die indianen eigenlijk eenvoudige doch wijze mensen. Waarom zou je het moeilijk maken met die namen, terwijl het toch voor de hand ligt. Hoewel Havelterberg of Meppeler Diep ook niet van veel fantasie getuigt.. Terwijl jullie nog een heel stuk vliegen voor de boeg hebben, ga ik proberen te slapen, pff, het is hier benauwd warm. Tot heel gauw! Kussie An